3 Temmuz 2017 Pazartesi

Zeytinyağlı brüksel lahanası


Brüksel lahanasını uzun zamandır mutfağımda kullanmak istiyordum.Birçok tarif incelemesinden,hatta üstten içini biraz oyup soğan dolması gibi dolmasını hazırlamak gibi hayallarden sonra -inşallah bir gün üşenmeyip deneyeceğim- pırasa gibi pişirmekte karar kıldım.Ekşi sever biri olarak tadını çok beğendim.Pırasa yemeği seviyorsanız  bu yemeği de seveceksiniz -sevmiyorsanız bile bir gün bu lahanalara şans verin derim.
Deneyip severseniz hem mutfağınıza güzel bir tarif,hem vücudunuza şifa bir lezzete kavuşmuş olursunuz.Denemezseniz de elinizde bir pişmanlık.Bazı şeyler anlatmakla anlaşılmıyor tad da buna dahil.
Şayet ben, ıyyy kereviz mi! enginar mı ! hiç güzel değil diyenlere uymuş olsaydım,layıkınca pişirildiğinde enfes ötesi olan bu iki şifalı sebzeden mahrum kalırdım.Brüksel lahanasını ben de öyle birşeye yakıştıramıyordum ama damak tadına uydurmak hiç de zor değil.Bol limonlu,bol ekşili nefis oldu.Siz de sevdiğiniz tadlara uygun olarak sebzeleri kılıktan kılığa sokarak mutfağınıza dahil edebilirsiniz.Hiç yiyemiyorsanız mercimek ya da un meyaneli bir çorbaya ekleyip püre yapın tavuk ya da et suyu ile başka sebzelerin arasına saklayarak ,hayal gücünüze bağlı olarak istediğiniz gibi yiyip,yedirebilirsiniz.

Zeytinyağlı brüksel lahanası:
  • yarım paket brüksel lahanası
  • 1 orta boy havuç
  • 1 orta boy soğan
  • 1 kesme şeker /1 silme çay kaşığı
  • 2 silme çay kaşığı kadar da tuz
  • 2 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • su
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • yarım limon suyu
Lahanaların başını kesip,üstten birer yaprağını alın.Baş kısımlarına küçük birer çarpı atın bıçakla fazla derine inmeyin.Lahanaları sirkeli suda 20 dk.bekletin.Yıkayıp suyunu süzün.Havucu kazıyıp ince halka doğrayın.Soğanları ay şeklinde doğrayın.Sarımsakları kıyın.
Tencereye zeytinyağı döküp soğanları çevirerek kavurun.Şeker ve tuzu serpin.Havuç ekleyin.Havuçlar biraz kavrulunca lahanaları ekleyin.Nazikçekarıştırın yaprakları dağılmasın.Sebzelerle bir seviyede su ekleyin.Pirinci yıkayıp süzüp üstüne ekleyin.Limon suyu katın.Tuz da serptikten sonra kapaklı olarak,kısık ateşte pişirin.Lahanalar ve havuçlar yumuşayınca kapağını açıp suyunu çektirin.Ocağı da biraz açın.
Yemek piştikten sonra tencerede soğutup tabağa alın.Tuzunu damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.Daha ekşi seviyorsanız piştikten sonra da limon suyu ekleyebilir ya da serviste limon kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...