3 Temmuz 2017 Pazartesi

Yoğurtlu kırmızı lahana


Kırmızı lahana mı yoksa mor lahana mı demek daha doğru bilemiyorum.Yaygınolarak kırmızı lahana denmesinden ötürü ben de böyle yazdım.Mor daha mı çok yakışıyor isim olarak yoksa bu lahananın rengi daha mı farklı bir renk kafam karışık.İsme takılmazsak,salata ve turşusu dışında da pişirerek yoğurtla yiyebileceğimiz bir tarif yazmak istiyorum.
Bu lahananın pişmişi de güzel oluyormuş.Bir gün zeytinyağlısını denemeli bakalım nasıl olacak.Dolması da olur mu ki?Dolmasını yapalım desem anneme kesin yanıtı şu olur : kendine iş arıyorsan otur salamura yaprakları sar 🙂
Yoğurtlu kırmızı lahana:
  • 1 küçük boy kırmızı lahana
  • 1 su bardağı su
  • yağ
  • sarımsaklı yoğurt ve tuz
Lahanayı  sirkeli suda bekletin.Yıkayıp ince kıyın.İnce kıyılması pişmesi için gerekli ben biraz kalınca doğramış bazılarını pişirirken biraz zor pişti.Lahanaları yayvan bir tenceye alıp su,tuz ve yağ ilavesiyle arada kapağını açıp karıştırarak yumuşayana kadar pişirin.Suyunu çekince yağına kalan lahanların kapağını açıp sık sık karıştırarak kavurun.Geniş tepsiye yayıp soğutun.Soğuk lahanaları sarımsaklı yoğurtla karıştırın,tuzunu ayarlayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...