3 Temmuz 2017 Pazartesi

Süt reçeli


Süt reçeli,karamel çikolataları tadında nefis bir şey.İlk denediğimde  gördüğüm yabancı bir tarifte condensed milk(koyulaştırılmış süt)  ile yapılıyordu.Condensed milki evde hazırlamış,ikinci aşama olarak da fırında reçelimi pişirmiştim.Sonra o reçeli dolgu malzemesi olarak kurabiyelerde kullanmıştım.Benim reçelim kurabiyeleri terk etmişti fırında,akıp gitmişlerdi tepsiye. 🙂 Süt reçeli dolgu malzemesi olmuyormuş onu anladım belki çikolata katılsa olabilir onu da denemek lazım.
Sonraki denemelerim normal süt ile oldu.Yani uzun süre ocakta pişirerek.Condensed milk ile yapılanı daha basit ve kısa sürede oluyor reçel ama sütle yapılanı biraz zaman alıyor.Mutfakta olduğunuz bir gün başından da çok ayrılmadan pişirmeniz gerekiyor,bir de süt kahverengileştikten sonra illa da kısık ateş olmalı.Ara ara da karıştırmalısınız.Reçelin son aşaması da biraz kavgalı geçiyor:) Reçel kahverengi baloncuklar çıkarıp küçük volkancıklar halinde patlayıp kah köpürüp kah püskürerek kızgınığını gösteriyor:)Uzun müddet ateş üstünde otumaktan tenceresinden sıkılıyor galiba 🙂 Öyle üste başa sıçrayacak kadar değil gözünüz korkmasın.Kısık ateş olsun ama şart bu .
Reçeli  sütlaçtan artan 2 bardak sütten pişirdim.Ama nasılsa tencere başında çok vakit geçiriliyor yapmışken çok olsun da değsin bari diyorsanız-ben diyorum açıkçası:)-2 litre sütten yapın.Bir litrelik kavanoz dolar hemen hemen.İçine çikolata,kakao,fındık tozu eklemek zevkinize kalmış.Sade hali bile çok lezzetli.Tabi çikolata ve fındık ekleyip ev usulü sürme çikolata da yapabilirsiniz çocuklarınız için.Beğeneceklerine şüphe yok,artık sık sık tencere başına geçmeye mecbursunuz süt reçeli kaynatmaya:)
Süt reçeli:
  • 2 su bardağı  süt
  • yarım nohut kadar karbonat 🙂
  • 1 su bardağı şeker
bardak 200 ml.
1 litre süt için (5 su bardağı geliyor.)2,5 su bardağı şeker ve 1 silme çay kaşığı karbonat  kullanabilirsiniz.
Bütün malzemeleri karıştırıp kısık ateşte uzunca bir süre ara ara karıştırarak pişirin.Süt bir müddet sonra kahverengiye dönecek, sonra da karameleşecek.Hafif koyulunca da alın.İyice ağda gibi donmasını beklemeyin sakın akışkanken almak lazım.Kavanozda soğuyunca biraz daha koyulup sürülebilir kıvama geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...