3 Temmuz 2017 Pazartesi

Rüya keki&pankek


Rüyamda havuçlu,cevizli,yoğurtsuz ve sütsüz bir kek pişirmişim.Büyük kare borcamda pişirdiğim keki öyle bir döküp pişirmişim ki çok ilginç bir şekilde kenarda dikdörtgen baton şeklinde bir kek oluşmuş.Sonra da onu altı dilime bölmüşüm elimde tutuyorum.3 yumurta,şeker …filan malzemeleri söylüyor hatırlamaya çalışıyorum.Sahne değişiyor.Rüya da değişiyor.Kocaman bir sarayın odalarını tek tek gezer gibi daldan dala atlıyor görüntüler.Ayaklarım çok ağrıyordu,insanın bir yeri ağrıyınca rüyaları da karmaşıklaşıyor.
Rüyamda gördüğüm kadar,hatırladıklarımla bir kek pişirdim bugün bir de mailime gelen günlük tariflerden pankekleri.
Pankek daha önce hiç pişirmemiştim.Krep,akıtma denemelerim olmuştu ama krep tavası olmadan istediğim incelikte yapmayı beceremediğim için yapmıyordum.
Pankekleri  daha önce bir youtube videosunda izlemiştim.Geniş bir ızgara gibi profesyonel mutfakta çok kolay pişirmişti aşçı.Hatta videosunu buldum işte bu. Ben pişirirken küçük tava kullandım kaç dakika pişmesi gerektiğini çok iyi bilemedim içi çiğ kalır mı diye ama kısık ateşte ağır pişireceğim bir dahaya bakalım.
Acemi usulü olsa da tarif çok beğenilen övülen bir tarif linke bakmalısınız.
Allrecipes sitesinde verdiğim linkte tarifi deneyenlerin eklediği 271 resim var.Bazıları tost makinesinin düz teflon tabakasında pişirmiş galiba en iyi pişirme şekli bu.Denemek lazım.
Tarif güzel,kabarık ve hafif pankekler oluyor.Sünger gibi çok hafifti yemesi her ne kadar çok iyi kabartamasam da .:) Balla nefis oluyor.Acil tatlı krizlerinde bile yapılabilir.Nutella,muz da yakışır.Kardeşim peynir ve acıka ile yedi.Tatlı hali bence daha güzel.
Kekin ve pankekin sarılığı köy yumurtasından dolayı 🙂
Rüya keki:

bardak :200 ml.
  • 3 yumurta -oda sıcaklığında
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı rendelenmiş havuç*
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • yarım su bardağı elde küçük kırılmış ceviz
* 1 büyük havuç kullandım.Havucu yumurtaları çırptıktan sonra hemen rendeleyip suyunu sıkmadan,bardağa sıkıştırmadan doldurun.
Şeker,yumurta ve vanilyayı çırpın.Sırayla kalan malzemeleri ekleyip hamuru hazırlayın.Yağlanmış ve un serpilip silkelenmiş 24 cm.lik kalıba hamuru dökün.Üstüne de ceviz serpebilirsiniz.Önceden ısıtılmış 170 C fırında kürdan batırdığınızda temiz çıkana kadar pişirin.
Pişirirken üstü kızarmış ama içi pişmemişse üstünü folyo ile örtebilirsiniz.Üstü yanmamış olur.E vde kalmamıştı ben ısıyı düşürerek içini çektirdim ama olsaydı üstteki cevizlerim hafif yanmayacak daha güzel görünecekti.
Baton borcam ya da kalıp ile ortası delik kalıplarda da pişirebilirsiniz keki
Pankek:

bardak ölçüsü:240 ml. (cup ile)

  • 3/4 bardak süt
  • 2 çorba kaşığı elma sirkesi ya da limon suyu
  • 1 bardak un
  • 2 çorba kaşığı silme şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı eritilmiş yağ
Süte sirke veya limon suyu ekleyip 5 dk belketin kenarda.Süt kesilecek ve buttermilk oluşacak.Yumurta ve yağ haricini karıştırın.Yağ ve yumurtayı çırpıp süt karışımını ekleyin.Kuruları ekleyip pütürler gidene kadar karıştırın.Tavayı yağlayın hafif.Karışımdan çeyrek bardak dolusu alıp tavaya dökün.Baloncuklar çıkınca ters çevirin.Pişince tabağa dizin.6 – 8 tane kadar çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...