3 Temmuz 2017 Pazartesi

Pide


Pinterestte masa örtüsü modellerine bakıp,oradan oraya gezinirken pide fotoğrafı çıktı karşıma.Olsa da yesek dileğini bir kenara bırakıp hemen hazırladım.
Pidenin tarifi çok güzel.Çarşı pidesine benzemesi için hamuru ince açmak ve içini bol koymak gerekli.Sıcak sıcak sofraya getirip hafif ılıkken yanında ayran ve salatayla nefis oluyor.
Pidelere fırından çıkınca fırçayla yağ sürdüm tereyağı sürerseniz daha güzel,daha lezzetli  olur tabi.
Evde dünden kalan bir küçük kase ıspanak kavurması vardı onu ekledim içe,domates olmadığı için koymadım salça kattım.Sarımsağı içe eklemeyi unutmuşum iç soğuyunca aklıma geldi ben de hemen sarımsağı havanda dövüp çiğden ekledim
Tariften sekiz pide çıkıyor.Mini fırın tepsimde ikişer ikişer pişirdim.Fırının ısısı 220 C olduğu için çabuk piştiler.20 dk.filan sürmüştür sanırım,kızarınca alıp yağ sürdüm üstüne pişirme kağıdını örtüp bezle örttüm.Son pideleri de sıcağıyla hemen yağlayıp sofraya getirdim.
İçindeki yoğurtla kurumayan bir pide hamuru oluyor.Hamur işlerinde tuzu ayarlayamama gibi bir problemim var.Hamurun tadına çiğken bakıp tuzunu ayarlmayı da sevmiyorum.İçini yapınca onun tuzuna bakacaktım sonra bir işle ilgilenirken unutmuşum 🙂 İçini de tuzsuz yapmayı başardım.Biz de dilimlere tuz ekerek yedik:)
Google translate ile İngilizce ye çevirince yağ miktarı net çıkmadı tam anlayamadım 1/3 çorba kaşığı mı yoksa 1/3 cup mı ben de yarım çay bardağı koydum.Klasik eski küçük çay bardaklarıyla yarım cup sıcak su koydum un ise 200 ml.lik bardakla 4 su bardağı aldı
(8 tane)
  • 2 yumurta -oda sıcaklığında
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı tepeleme yoğurt-oda sıcaklığında
  • yarım cup ılık su
  • 1 paket instant maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 4 su bardağı un-kontrollü ekleyin,yumuşak hamur olmalı.
içi:
  • 500 gram kıyma
  • 2 orta boy soğan
  • 3 yeşil biber
  • 1 kırmızı biber
  • 3 diş sarımsak
  • karabiber
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 2 orta boy domates -kabuğu soyulmuş-
  • tuz 
  • sıvıyağ,1 çorba kaşığı tereyağı
  • kıyılmış maydanoz
üste 1 yumurta
Kaba sırasıyla hamur malzemelerini koyun,un hariç.Telle karıştırın.Unu azar azar ekleyip yoğurun.Yumuşak bir hamur olacak.Hamuru kenara alıp iç mazlemesini hazırlamaya başlayın.
 Yağları tavaya koyup üstüne küp doğranmış soğanları ekleyin.Soğanlarşeffaflaşınca ince kıyılmış biberleri ilave edin.Biraz daha kavurun.Üstüne kıyılmış sarımsak ekleyin biraz çevirip salça katın.Domatesleri küp doğrayıp ekleyin.Kavrulan içe baharat ve maydanoz ekleyin,soğumaya bırakın. Hamurdan sekiz yuvarlak beze hazırlayın.Tek tek az un serperek oval açın.Tepsiye yağlı kağıt koyun,üstüne hamurları koyun.Mini fırın tepsisine iki hamur koydum.İkişer ikişer pişirdim. Hamurun üstüne içi yayın. Kenarlarını içe kapatıp pide şekli verin. Hamurun kenarlarına çırpılmış yumurta sarısı sürün.Önceden ısıtılmış 220 C fırında kızartın.Çıkınca üstüne yağ sürün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...