3 Temmuz 2017 Pazartesi


Peynirli,cevizli,tuzlu bir kurabiye tarifim var şimdi.Kurabiyeleri hazırlarken ince açıp dikdörtgenlere kestim.Fırında hafif kurutarak pişirince kraker tadında oldular.
Tarifte yağ 125 gramdı.Un da 2 su bardağı.Ben tartmaya üşendiğimden 500 gramlık kase margarinin göz kararı yarısını aldım.125 gramdan fazla da olabilir az da.Peynir 1 su bardağıydı, 1 parmak kalınlığında kare bir dilim olarak  ve 1 çorba kaşığı da sirke ekledim hamura.Un da 4,5 su bardağı aldı.Kendi yaptığım miktarlarla yazıyorum.Gerçekten margarini 125 gram koyunca 2 bardak un yetiyor mu hiç emin değilim.Belki de kullandıkları bardak cup ölçüsüdür.Kaynak yazmamışım.Şekil olarak da parçalar alıp parmak kalınlığında yuvarlanıp yine parmak uzunluğunda kesip tepsiye diziliyor.Ben son kalan parçayı bu şekilde hazırladım.Kraker gibi olanları daha çok sevdim.
Peynirli ve cevizli kurabiye
  • 500 gram kase margarinin yarısı -emin değilim 125 gram da olabilir eksik ya da fazla da-göz kararı aldım.
  • 1 parmak kalınlığında kare bir dilim beyaz peynir
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 yumurta-sarısı üste-
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 3 çorba kaşığı yoğurt -1 çorba kepçesi geldi-
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  1. Un hariç karıştırın.
  2. Un ekleyerek yoğurun.
  3. Hafif un serpili zeminde merdane ile yarım cm.kalınlıkta açın.
  4. Parmak uzunluğunda dikdörtgenler kesin.Çubuk gibi olsun isterseniz 2 parmak uzunluğunda 1 parmak genişliğinde kesin.
  5. Hafif yağlı tepsiye dizip üstüne yumurta sarısı sürün.
  6. Üstlerine çörekotu,susam,keten tohumu serpin.
  7. Önceden ısıtılmış 180C fırında pişirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...