3 Temmuz 2017 Pazartesi

Lokum çöreği


Yemek kitaplarının yeri ayrıdır bende.Almayı,okumayı,satırlar arasında dolaşmayı severim.
2005-2006 yılları arasında,bir kilo kurabiye fiyatına kurabiyeler kitabı ile tanışmış oldum Banu Atabay’ın mütevazi lezzetleri ile.Sonra ikramlıklar tarifleriyle dopdolu kitabını almış,pasta,kurabiye tarifleri denemiştim içinden.Evlenmek üzere olan bir arkadaşıma kitabı hediye etme gafletinde bulundum.Güzel şeyler pişirsin misafirlerine ikram etsin diye.Kitaba en azından hediyedir diye kıymet verip evine koysa içim yanmazdı,atmış herhalde bir tarafa.
Kitaplar,kitapların kıymetini bilebilecek ellere hediye edilmeli.Artık daha dikkatliyim bu konuda.
Yazarın kitaplarını bulamadım.Bulsam alıp mutfak kütüphaneme ekleyeceğim.
Banu Hanım’ın mütevazi kişiliği ile videolu yemek tariflerini de paylaştığı çok güzel bir sitesi var.Denemeyi düşündüğüm tarifleri defterime not ettim.Bugün poğaça pişirmeye karar verince,defterdeki tariflerden birini seçip denedim.
Tarifin adı kaşarlı lokum.Deftere kaşarlı lokum çöreği olarak kaydetmişim.Lezzetli bir poğaça tarifi.
Kaşar yerine beyaz peynir kullandım.Kaşar konulunca kenarlarının sıkı sıkı kapatılması gerektiği,kaşarın akma ihtimali olabileceği yazarın not düştüğü bir püf noktası.
Bir dahaya hamur parçalarını un yerine yağlı zeminde açmayı düşünüyorum.
Lokum çöreği:
(27 tane)
1 paket instant maya
1 su bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta akı
yarım çay vardağı sıvıyağ(eritilmiş vita yağı koydum)
1 tatlı kaşığı tuz
3,5 su bardağı un,gerekirse birkaç çorba kaşığı daha
içine:
peynir,
üste 1 yumurta sarısı
isteğe bağlı çörekotu
1 bardak un,maya ve şekeri kuru olarak karıştırın.Ilık süt,yağ,yumurta akı ve tuzu ekleyip karıştırın.
Ele yapışmayacak kıvam alana dek un ekleyip yoğurun.
Hamurun üstünü örtüp 45 dakika,ılık bir yerde mayalayın.
Mayalanan  hamurdan  ceviz kadar parçalar koparıp,yuvarlayın.Unlu zeminde çay tabağı kadar açıp iç koyun.İki kenardan hafif katlayıp sonra rulo sarın-dolma sarar gibi)
Yağlı tepsiye bir parmak arayla dizin.
Soğuk fırında 20 dk.bekletin.Yumurta sarısı sürün,dilerseniz çörekotu serpin.200 C fırında pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...