2 Temmuz 2017 Pazar

Külkedisi tatlısı



Kabak tatlısı bereketli bir tatlıdır birkaç gün güzelce yenir ama bazen bir türlü bitmez.Dolaba gider,masaya gelir.Bu böyle sürüp gitmesin diye onu ev hanımlarına özgü sihirli bir dokunuşla külkedisi tatlısına çeviriyoruz.
Oldukça hafif bir tatlı bu.Hatta biraz da pasta havasında.Tarifi harika tariflerin sahibi Emine Beder den not etmiştim.
Üst kısmı için orjinal tarifte kabak tatlısı püresi olduğu gibi kullanılıyordu ve bisküviler tatlının içine kırılıyordu.Bu şekilde de çok lezzetli ama ben biraz portakal katkısı ve nişasta ile pelte kıvamında pişirip hazırladım üst kısmı.Bisküvileri de en alta ve ara kata dizdim.
Serviste  hindistancevizi ve cevizle süslemek lezzeti tamamlaması açısından gerekli bu tatlıda.
İsterseniz üste de 1 sıra daha bisküvi dizip en üste 1 poşet şanti ve 1 bardak sütü çırpıp sürebilirsiniz.
Balkabağı ile yapılan kolay bir tarif daha var önceden hazırlayıp yazmıştım.Balkabaklı rulo lokumlar.O tarif de çok lezzetli oluyor.
Külkedisi tatlısı
1 litre süt
5 yemek kaşığı şeker
7 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket pötibör bisküvi
yarım su bardağı süt- bisküvileri ıslamaya-
Büyük kare borcama bir sıra bisküviyi süte batırıp çıkarıp dizin.Üstüne kalan malzemeleri muhallebi şeklinde pişirip dökün.Oda sıcalığında 15 dk.bekledikten sonra üstüne bir sıra daha bisküviyi gene süte bandırıp çıkarıp dizin.Bisküvileri süte bandırmayınca sütlü irmik tatlısının sütünü çekiyorlar yumuşamak için o yüzden ben hep süte bandırıp kullanmaya çalışıyorum.
500 gram kabak tatlısını (önceden pişirilmiş halde tartılmışı bu kadar gelecek) 1 bardak ılık su veya 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu  ile püre yapın.
Yarım bardak suda 1 çorba kaşığı nişastayı ezin.1 portakalın suyunu  ve 2 çorba kaşığı şekeri de ekleyin.Telle çırparak pişirin.
Pelte kıvamı alacak.
Bisküvilerin üstüne dökün.Oda sıcaklığında soğuyunca dolaba kaldırın.
Hindistancevizi ve cevizle süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...