3 Temmuz 2017 Pazartesi

Kırma börek

 Sütle yapılan börekten daha lezzetli yumuşacık bir börek tarifi yazıyorum.Tarifi harika,güvenilir lezzetler paylaşan medura'dan.El açması ,lezzetli böreğini de denemiştim.Bu bloguma taşıyacağım.Tarife olduğu gibi uymanızı rica ediyorum.Deneyecek olanlara  şimdiden afiyet olsun.
İki ölçü yaptım.Birini 25 cm.kare borcama ,diğerini de Arçelik'in mini fırın tepsisinde pişirdim.İki ölçüsü büyük fırın tepsisine tam gelir.

3 yufka
200 gr. beyaz peynir
1/2 demet maydanoz 
1/3 çay bardağı zeytinyağı

Sos Malzemeleri

1 çay fincanı yoğurt
2/3 çay bardağı sıvı yağ (aslında tarifteki yağları göz kararı koydum, buna yakındı)
1 yumurta
tuz


Yufka tezgaha serin fırçayla yer yer yağlayın.. Karşılıklı iki kenarı bir miktar içe kıvırın. (pileli börekte olduğu gibi). Kıvrılan yerlerin üstüne de yağ sürün. Peynir serpinve yufkanın bir ucundan başlayarak pile/büzgü yapar gibi diğer tarafa doğru sıkıştırın (kıvrılmamış olan yanlardan tutup büzüyoruz). Diğer taraftan da büzülüp ortada birleştirin. 7-8 cm. genişliğinde oluyor. Uzunluğu tepsiye sığmayacağından 3 veya 4'e bölün. Bütün yufkalar için aynı işlemleri yapıp yağlanmış tepsiye dizin. (Büyük kare borcama 2 yufka rahat sığıyor, sıkıştırılırsa 3.yü de alabilir). Çırpılan sos, üstüne kaşıkla yayılıp 180 dereceli fırına verilir. Üstü kızarana kadar pişirin.

Yufkaların kesildiği yerler piştikten sonra çok belli olmuyor, istenilen büyüklükte dilimlenebilir.

2 yorum:

  1. Eline sağlık :) sayfan çok güzel bu arada, dolu dolu maşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Meliha. Her zamanki gibi çok zarif, çok naziksin. Ziyaretine çok memnun oldum. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...