3 Temmuz 2017 Pazartesi

Kremşantili zebra kek


Kremşantili keki büyük ortası delik kek kalıbımda pişiriyordum uzun zamandır da pişirmemiştim.Yumuşacık pamuk gibi bir kek oluyor.Eski tarif defterimi temize çekerken o kadar çok özlediğim tarif çıktı ki,yakında inşAllah onları da yeniden pişirip resimleyip yazarım.
Kremşantili keki büyük yuvarlak borcamda pişirdim.Çok bereketli bir kek oldu.Zebra kek  şeklinde yaparak görünüm açısından farklılık katmak istedim .Görünen o ki başarılı da olmuştum.Yiyenler tarifini sordular ve de nasıl bu kadar yumuşak olduğunu.Zebra görünümünü bozmamak için dilimleme işini Oktay Usta’nın havuç dilimi baklava dilimlemesi gibi yaptım.Tepsinin ortasına bir komposto kasesi kapattım.Onun etrafından üçgen olacak şekilde dilimler kestim.Kaseyi kaldırdım.Ortadaki boşluğu da daire şeklinde kestim yine ortadaki daireyi de önce + sonra x ile üçgenlere böldüm.

Kremşantili zebra kek:
(32 cm.lik yuvarlak büyük borcama)

  • 1 poşet kremşanti
  • yarım  su bardağı süt 
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım su bardağı sıcak su + 1 yemek kaşığı granül kahve
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilya
(sıcak su ile kahveyi karıştırın erisin.biraz kahve kreması da koyabilirsiniz içine ya da şu üçü bir arada olan kahve karışımlarından da olabilir.soğuyunca kremşanti ve yarım bardak süt ile çırpın.)
Başka bir kapta yumurta ve şekeri köpürene beyazlaşana kadar çırpın.Üstüne yağ,vanilya ve çırpılmış şanti ekleyip çırpın gene.Un ve kabartma tozu ekleyin.Hamurun yarıya yakınını başka bir kaba döküp içine kakao ekleyin çırpın.Borcamı yağlayın.hafif un serpip silkeleyin unun fazlasını.
Borcamın tam ortasına 1 kepçe sade üstüne tam ortasına 1 kepçe kakaolu hamur dökün.Bu şekilde değişikleme dökerek ve hep tam ortaya dökerek hamurları bitirin.O kendiliğinden yayılacak düzeltmeyin kaşıkla filan.
Önceden ısıtılmış 180 C fırına koyun.Kabardıktan üstü de hafif kızardıktan sonra 150 C düşürüp batırdığınız çöp şiş temiz çıkana kadar pişirin.Fırından alınca mutfak bezi örtüp bekletin.Soğuyunca kesmek en ideali.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...