16 Temmuz 2017 Pazar

Kek Pera Palas

 Böyle gösterişli isme sahip tarifler akla tabi ki Sahrap Soysal'ı getiriyor.İsmi için bile denemeye değer bir tarif.Ben tarifle poliler mutfakta blogu ile tanıştım.Bu blogda gördüğüm kakaolu yumuşak kek ile beraber bu tarifi de denedim.Aynı gün içinde iki tane kara kek yapmamın sebebi iki kekin de paylaşılacağı insanların farklı olması.Kakaolu yumuşak keki sonra yazacağım şimdi bu kekten bahsetmek istiyorum.
 Tarif kakao oranı yüksek bir kek.Çikolata tadında.Tarifte yaptığım farklılıkları parantez içinde yazacağım.Klasik tarif yanında alternatifleri de denemek istediğim için değişiklikler yaptım.Sahrap Soysal 'ın denediğim kek tariflerinden bir şikayetim yok.
 Kek çikolata yer gibi yoğun kakaolu olduğundan küçük lokmalık karelere böldüm.Yanında süt,veya kahve ile harika olur.Fotoğraflama aşamasında tadına bakarken kaç tane masum küçük lokmalardan yemişimdir Allah bilir.Ben tadını çok beğendim.Yoğun kakao-çikolata tadında olsa da iç baymıyordu,ve yumuşacıktı kek.Üstlerine birer parça nutella ,erimiş çikolata veya çokokrem ya da çikolatalı sos ile üstüne ceviz,fıstık,fındık ,taze meyve parçası ile gösterişli bir ikram tabağı oluşturabilirsiniz.
Şekerli seviyorsanız ,kekteki ölçüyü yarım bardak daha artırın.Çünkü bu kek yoğun kakaolu,çikolata lezzetinde oluyor.Tatlı bir şeyler sürecekseniz üstüne,şeker miktarına dokunmayın.
Bir de kakaolu kekleri fırında çok pişirip kurutmayın.Yanık gibi bir tad verir ve sertleşir.
Kek gösterişli,ışıl ışıl adını üstüne yapılan sos ve akide şekeri parçalarından alıyor.Üstüne sos yapmadım.Akide şekerim de yoktu.Bunun için özellikle şekerciye gidip almam gerekiyordu.Düşününce şimdi,akide şekeri görmeyeli ,yemeyeli ne kadar oldu acaba?Eskiden rahmetli babaannemin yolunu dört gözle beklerdim,mevlid dönüşünde susamlı akide şekeri paketlerinden getirsin diye.Ah,anılar anılar..Ne zaman dalsam çocukluğumda buluyorum kendimi.İnsan çocukluğunu neden çok özler ki?En çok mutlu olduğu anlar onda mı gizlenmiştir,o yaşadığı anda farkında olmasa bile.Belki de şu an yaşadıklarımız bile sonradan özleyeceğimiz anlara dönüşecek,henüz farkında olmasak bile.Kimbilir?

Kek Pera Palas:


  • oda sıcaklığında 4 yumurta (ben 2 tane L boy yumurtanın akını ve 2 tane bütün L boy yumurtayı kullandım)
  • 1 su bardağı şeker(tatlı seviyorsanız ya da üstüne sos yapmayacaksanız yarım bardak daha ekleyin)
  • 1 su bardağı sıvı yağ(yarısını suluca yoğurt koydum)
  • 1 su bardağı ılık süt (cezvede ısıtıp 1 yemek kaşığı taze limon suyu kattım,kestirdim buttermilk elde ettim)
  • 2 su bardağı un +1 yemek kaşığı daha un
  • 4-5 yemek kaşığı kakao (50 gram kullandım-2 paket)
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • kalıbı yağlamak için yağ ve ekstradan az un
üste sosu(ben yapmadım)
  • 8 yemek kaşığı pudra şekeri (tepeleme olmasın )
  • 3 yemek kaşığı ılık su
  • 7-8 tane fındıklı akide şekeri
Yumurta ve şekeri yüksek hızda çırpın.Yağ ve ılık sütü katın.Azdaha karıştırıp üstüne,un,kakao,kabartma tozu ve vanilya karışımını ekleyin.
Yağlı,unlu kalıba döküp 175 C de pişirin.
Pudra şekeri ve ılık suyu iyice çırpın, Sıcak keke dökün.Üstüne dövülmüş akide şekerleri serpin.
32 cm yuvarlak borcamda pişirdim.25 cm.kare olanda da olabilir.
(Tarifi aldığım blogda dilimli kek kalıbı ile yapılmış ,ben denemedim bu kalıpta,denersem yazarım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...