3 Temmuz 2017 Pazartesi

Kara orman pastası


Vişne severler için harika bir vişneli pasta kara orman pastası.uzun zamandır aklımdaydı.ekşi tatları sevdiğim için haftasonu yaptım ve mayhaş mayhoş afiyetle yedik.vişne lezzetini artırmak için klasik kara orman pastalarından değişik olarak üstüne vişne peltesi döktüm.hem ye beni dedirtecek kadar albenili hem de iki kat ekşi vişne lezzetinde oldu.

  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı  Kakao
  • 1,5 su bardağı + 1 yemek kaşığı un
  • 1 türk kahve fincanı kaynar su
  • 1 paket  Vanilin
  • 1 paket  Hamur Kabartma Tozu
kreması
  • 2 paket dr.oetker vanilyalı pasta kreması
  • 3 su bardağı süt
  • 80 g.lık 1 paket bitter çikolata
  • 250 g.(1 çorba kasesi) çekirdeksiz vişne
pelte için
  • 1 silme yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı vişne suyu

  • keki ıslamaya

  • 1,5 çay bardağı vişne suyu
yapılışı:

oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle çırpın.kaynar su ve
vanilya ekleyip çırpın..un, kakao ve kabartma tozu ilave edip pandispanyayı hazırlayın.24 cm.lik kalıba dökün.önceden ıstılmış 180C fırında pişirin.
(ben akşamdan pişirdim.ılıyınca mutfak havlusuna sarıp poşete koydum.ağzını bağladım.ertesi gün pastamı yaptım.)
pandispanyayı 3 e dilin.ilk katı servis tabağına alın.vişne suyuyla ıslayın.kremaları sütle iyice çırpın.gerekirse 5 dk.dolapta bekletebilir ya da direk sürebilirsiniz. çikolatayı rendeleyin ya da bıçakla kazıyın.ilk kata kremadan sürün.vişne dizin.çikolata rendesi serpin.eğer hazır pandispanya kullanmışsanız krema bolca yeter az daha kremadan vişnelerin üzerine sürebilirsiniz.diğer katları da aynı şekilde dizin.kalan kremayla pastayı kaplayın.dolaba kaldırın.
pelte malzemelerini çatalla karıştırarak pişirin.(pişirmeden çırpın ki çatalla nişasta erisin.)(teflon olmasın tabi tencere/tavanız) çatalla çırparak pişirince topaklaşmıyor.şu mevsimde balkonlar buzdolabı gibi.balkona koyun pelteyi 5 dk.sonra buz gibi 🙂
pelte iyice soğuyunca pastayı çıkarın.çikolata ile süsleyin.pelteyi gezdirin.vişnelerle süsleyin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...