3 Temmuz 2017 Pazartesi

Kakaolu,hindistancevizli,muzlu ,bulut pasta


Bizi ziyarete gelecek olan,gelinimizin kardeşine doğum günü pastası olarak tasarlamıştım bu pastayı.Kakaolu bir pandispanya pişirip,kakaolu kremayla,muz dolgulu süslü bir pasta yapmak vardı aklımda.Market ziyaretimde kakaolu kremşantiyi göremeyince,gözüm kakaolu pasta kremasına ilişti.Dr. oetker ‘in wolke (Almanca da bulut demekmiş) kek karışımını görünce de pandispanya olarak denemek üzere aldım.
Ben grip oldum,misafirimizin işi çıktı derken kısmet bugüneymiş.Misafirimiz de bizdeyken,griple de vedalaşmama ramak kalmışken keki pişirdim,pastayı hazırladım.
Keki normal kek kontrol eder gibi ortasına çatal batırma hatasına düştüm.Bulut kekimin henüz pişmemiş olan ortası çöktü biraz.Soğuturken tel ızgaraya ters çevirdim öyle çok da belli olmadı çöken kısım.
Eğer pandispanyayı streç filme sarıp bir gece bekletir de ertesi gün dilimleyip kremala işlemi yaparsanız kenarları kırıntılanmaz,keserken de dağılmaz.Pastayı hazırlayıp bir saat içinde servis ettiğim için biraz aceleye geldi.Buna rağmen yumuşacık,yapımı da kolay bir pasta oldu.
Tarifinde 26 cm.lik kalıp kullanılmış ben 24 cm.lik kullandım.26 cm.lik bir kalıp almam lazım en kısa sürede.
Kakaolu,hindistancevizli,muzlu bulut pasta
Malzemelerin hepsini 3 dk.mikserle çırpın.24 veya 26 cm.lik ,dibine yağlı kağıttan daire kesilip serilmiş,kalıba dökün.Önceden ısıtılmış 170 C fırında pişirin.Pişince tel ızgaraya ters çevirip soğutun.
  • 1 paket dr.oetker kakaolu pasta kreması
  • 1,5 su bardağı süt
  • 50 grma yumuşak margarin
Hepsini çırpın.Soğuyan kekin kenarları sertse -ben biraz kurutmuşum pişirirken-bıçakla biraz tıraşlayabilirsiniz.Üst katı çatalla yer yer delin ,ıslarken sütü çeksin.
Kek katlarını 200 ml.lik  bir paket muzlu süt(sade süt)ün yarısı ile ıslayacağız.
İlk katı tabağa alıp,sütle ıslayın.Araya krema sürün,1 tane muzu dilimleyip dizin.
İkinci katı kapatın,ikinci katı da ıslayın.
Kalan kremaya kalan muzlu sütü ve 1 çorba kaşığı gurme/normal kakaoyu ekleyin.Çırpın.Kremayla pastayı kaplayın.
Üstüne yarım su bardağı hindistancevizi serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...