18 Temmuz 2017 Salı

Kakaolu yumuşak kek

 Evet adını hakediyor,yumuşacık,ve evet kakaonun güzelleştirdiği herşey gibi lezzetli.Yapılışı da çok kolay,malzemeleri de her evde bulunabilen cinsten.
 Sünger gibi bişey oldu.
Fotoğraflarda tam yansıtamamış olsam da...
Bu keki 26 cm.kalıpta pandispanya olarak da pişirebiliriz.
Kek için söylemem gereken tek şey,çok kabarıyor büyük bir kalıp kullanın sözünü kendimce çok abartıp -neredeyse 32 cm borcamımı kullanacaktım ) 20x30 cm dikdörtgen kalıbımı kullandığımdan yaşadığım minik hayal kırıklığıydı.Kalıbın yarısına bile zor ulaşmıştı kek pişince.Orta boy dilimli bir kek kalıbı ya da 28 cm. borcamın yuvarlak kalıbı veya  26 cm bir kalıpta da pişirilebilir.Yeniden pişirsem ve çok kabardığını görmek istesem 24 cm.lik bir dilimli kek kalıbı kullanırım.
Tarifte bir sorun yok kesinlikle,ben beklentimi fazla tutmuşum o kadar.Aslında mantıken bakınca ölçülere 1,5 bardaktan az fazla un ve 2 yumurtanın daha küçük bir kalıpta daha çok kabaracağını öngörmem gerekirdi.Ben galiba tadı yoğun çikolatalı,kakaolu olmayan hafif keklerde kalıbı dolduran kekleri seviyorum.
25 cm.lik kare borcam veya 32 cm.lik yuvarlak borcama göre yapacaksanız ölçüleri 1,5 ölçü olarak uygulayın. 27x 40 cm.lik büyük dikdörtgen borcamda yapacaksanız,tarifi iki ölçü uygulayın.
İnce bir pandispanya istiyorsanız bu ölçüye dokunmadan uygulayabilirsiniz.
Mutfakta farklı tariflerde kullanabileceğim harika bir tarifim daha oldu.Yaşasın!
Teşekkürler poliler mutfakta...

Kakaolu yumuşak kek:


  • 2 yumurta ( L boy 2 tane kullandım ve un miktarını 1 çay bardağı arttırdım)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı + 1 su bardağından 1 parmak eksik un, eksik olan bardağa kakao ekleyip 1 su bardağına tamamlayın)
  • 1 çimdik tuz (kakaolu veya çikolatalı keklerde kakao tadını vurguladığını ve eskiden beri de tatlılara 1 çimdik eklenir diye biliyorum)
  • 1 çay kaşığı karbonat (silme)
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı sıvı yağ-en son eklenecek-
Oda sıcaklığında olsun malzemeler.
Yumurtaları çırpın.Süt ve yoğurdu sırasıyla ekleyin.Şekeri katın.Çırpın.Kalan tüm kuru malzemeleri ekleyin.En son yağı ekleyin.Yağlı- unlu kalıba dökün.Önceden ısıtılmış 170 C fırında pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...