2 Temmuz 2017 Pazar

Kabak tatlısı


Kış boyunca annemin elinden sık sık yedik bu tatlıyı.Koca bir tencere kabak tatlısı annem pişirdikten sonra mutlaka tepsiye aktarıyor.Mutfağa girip çıkıp yemesi çok keyifli oluyor.Kabak tatlısının da arası tıpkı çay gibi kalabalıklarla iyi.Kalabalıkta birer ikişer atıştırırken koca tepsi bitmiş bile.
Ablacığım kabakları dilimleyip pişmeye hazır bir halde dondurucuya koyduğunu söylemişti ve bize de getirdi.Ben de hemen tatlısını hazırladım biraz yedik tatlıdan kalanı da külkedisi tatlısı hazırladım.Sonraki yazıda anlatacağım onu da inşallah.
Pişmeye hazır hali yani soyulmuş,dilimlenmiş şekilde tartınca 1 kg gelecek kadar kabağı yayvan tencereye dizdim.Üstüne 500 gram şeker (daha az şekerli sevenler için 300 gram şeker kafi) serptim.Kapaklı olarak bir gece beklettim.Kısık ateşte kabaklar yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirdim.Soğuduktan sonra bir tepsiye almak iyi olur.İçindeki şerbette bırakmaz annem.Üstüne serviste hafif şerbetinden gezdirip cevizle,hatta varsa kaymakla servis edebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...