3 Temmuz 2017 Pazartesi

Hindistancevizli ay kurabiye-yarısı ceviz dolgulu-


Kurabiyeler küçük,şirin görünüşleri,pratiklikleri ile pişirmeyi sevdiğim tariflerden.Tarif defterimin  kurabiyeler bölümünden üç kurabiye seçtim eldeki malzemelere göre.Hindistancevizli ay kurabiye,cevizli çubuklar,haşhaşlı aylar…Hindistancevizli ay kurabiyelerde karar kıldım.
Tarifi Sana margarinin eski sitesinden aldım sanırım.Tam olarak yazmamışım kaynağını,aratsam da bulamadım nette.
Bu lezzetli kurabiyeler kıyır kıyır dokularıyla bizden beş yıldız aldı.Tarifi yarım ölçü denedim.Yarım ölçüye rağmen 20 tane kurabiyem oldu.Yarısını elimde açıp,içine 1 çay kaşığı dövülmüş ceviz koyup rulo sardıktan sonra ay şekli verdim.Yarım ceviz parçaları da kullanılabilir.Cevizlisi de güzel oldu,sade hali de.
Şekeri de tam.Öyle çok şekerli,bayan bir kurabiye değil.
Kurabiyeleri sıcak 170C fırında pişirdim.Altları kızarıp üstleri hafif pembeleşince fırını kapattım.Kurabiyeleri sönmüş fırında bir 10 dk. daha beklettim.Beyaz kalmış şekilde pişirmiş oldum.Çok kızarmadılar.
Tarifi denediğim yarım ölçü hali ile yazıyorum.Mini fırında pişirdim.2 tepsilik oldu.Büyük fırın için bir tepsilik kurabiye olur.Yarısı ceviz dolgulu,yarısı sade.Toplam 20 kurabiye çıkıyor.
Tarifin tam ölçüsünde 1 paket kabartma tozu var ben yanlışlıkla bir paketin tamamını döküvermişim.Yarım ölçü olunca yarım paket kabartma tozu kullanmam gerekiyordu.1 paket koyunca hafif çatladılar.Bir dahaya yarım paket koyacağım.
Hindistancevizli ay kurabiye:
  • 125 gram yumuşak margarin/tereyağı
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 orta boy yumurta (akı -sarısı ayrı,akı üste ,sarısı hamura)
  • yarım paket kabartma tozu
  • yarım paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı hindistancevizi
  • 2 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ -hamuru toparlamak için en son konulacak-
Üste: 2 çorba kaşığı hindistancevizi
Margarin ya da tereyağını kaba alın.Pudra şekeri,yumurta sarısı,vanilya ekleyin.Krem haline gelene dek yoğurun.Mikserle de yapabilirsiniz.Üstüne bir bardak un katın.Unun üstüne kabartma tozu ekleyip yoğurun.Kalan unu azar azar ekleyip hamuru yoğurun.En son sıvıyağı ekleyip hamuru yoğurup top haline getirin.15 dk.buzdolabında bekletin.
Hamurdan 20 küçük topak yapın.Sade yapmak için bir topağı elinizde çubuk şeklinde yuvarlayın.10 cm.uzunlukta olabilir.İki ucunu ortaya doğru kıvırıp ay şekli verin.Çok hafif yağlı yapıştırmayan tepsiye dizin.Tepsiniz yapıştırıyorsa ya iyi yağlayın ya da yağlı kağıt serin.
Kurabiyeleri hazırladıktan sonra nazikçe tutarak çatalla çırpılmış yumurta akına üstlerini batırıp hindistancevizine bulayın.Tepsiye dizdiğiniz kurabiyeleri önceden ısıtılmış 170C fırında hafif pembeleşene dek pişirin.Pembeleşince fırını söndürüp biraz daha kurabiyeleri içinde bırakın.Fırından alıp soğutun.
İçine ceviz koymak isterseniz,bir topağı alıp elinizde bastırarak oval şekilde biraz inceltin.Zeminde yaparsanız hamur yapışıyor un serpmek gerek,buna da gerek yok,elinizde daha kolay yapabilirsiniz.
İçine 1 çay kaşığı dövülmüş ceviz koyup dikkatlice rulo sarın .Kenarlardan çatlamalar olursa elinizle yapıştırın.Bastırıınca düzeliyor.Ay şekli verin,yumurta akı ve hindistancevizine batırıp tepsiye koyun.
Bunları da aynı şekilde pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...