2 Temmuz 2017 Pazar

Fırında tavuk baget&beyaz pilav&yoğurtlu biber&çoban salata&tarhana çorbası (kavurarak)

 Ramazan ayı'nda hazırladığım iftar menülerinden biriydi.Yoğurtlu biberin üstüne babam öyle sevdiği için yağ-biber kızdırdım.Normalde benim tercihim hafif bir pul biber serpmek.Biberi fırında da az yağla kızartabilirsiniz.Bazen bu yöntemle kabak kızartıyorum.Güzel oluyor.Tarhana çorbasını,tarhanayı kavurarak yaptım.Genelde bu şekilde yapıyorum.Daha sonra yazacağım suda ıslayıp pişirme versiyonu da çok lezzetliydi.Tarhana çorbası başlı başına bir şifa.Oldukça besleyici ve doyurucu.Bazen geç sabah kahvaltılarında da tercihim oluyor.Çorbayı her öğünde çok severek tüketiyorum.
 Menü günlük olarak da hazırlanabilecek klasik ve hazırlaması kolay bir menü.

  • tarhana çorbası 
  • beyaz pilav
  • yoğurtlu biber
  • çoban salata
  • fırında tavuk baget

Tavuk bagetleri alıp ocakta tütsüledim.İnce tüyler de yanmış oldu.Sonra yıkayıp kurulayıp hazırladığım sosla karıştırdım.Streç film ile sardım.Buzdolabında birkaç saat sosunu çekince ,sonra kullanmak üzere dondurucuya kaldırmıştım.Eğer benim gibi borcama koyup da dondurucuya kaldırmışsanız pişirmeden evvel buzdolabına alıp çözülmesini bekleyin sonra da 10 dk kadar üstüne sıcak su dökülmüş bez üstünde borcamın soğukluğunun gitmesini sağlayın.Fırını ayarlayıp borcamla fırına verin.
Soğuk borcam,sıcak fırına verilmez,çatlayıp kırılabilir.Aynı şekilde fırından çıkmış bir borcam da buz gibi bir zemine konmamalıdır.
Normal bir fırın tepsisinde yapmışsanız sorun yok dondurucudan çıkınca fırınlayabilirsiniz.
Tavuğu buladığım sos olarak ,6 tane baget için,yarım çay bardağı sıvıyağ,aynı miktarda süt,dövülmüş iki diş sarımsak tuz ve baharat karışımı kullandım.

Yoğurtlu biber için yeşil biberleri yıkayıp çekirdeklerini alarak doğrayın.Yağda kızartın.Soğutun.Sarımsaklı tuzlu yoğurdu çırpıp karıştırın.Üstüne pul biber serpin ya da çok hafif kırmızıbiberli yağ kızdırın.
Çoban salata da sirke babamla  benim favorimiz.Çok minik doğruyorum.Tam bir kaşık salatası oluyor.Domatesleri soyuyorum.Soğan,domates ve biberi minik küp doğrayıp karıştırın.Maydanoz da kıyabilirsiniz.Yağ,tuz ve sirke ile karıştırın.Pembe domateslerle yapılan salata daha lezzetli oluyor.
Tarhana çorbası için,tencereye sıvıyağı koyup 1 çorba kaşığı biber salçası ekleyin.Yarısı domates salçası da olur.Kavrulunca yarım su bardağı tarhanayı dökün birkaç dakika kavurun.2 su bardağı normal sıcaklıkta su ekleyin karıştırın.3 bardak da sıcak su katın.Karıştırarak pişirin.Kaynayınca nane serpin.Baharat karışımı da serpebilirsiniz.Pulbiber,karabiber,kimyon,kekik,mercanköşk vb.Zevkinize kalmış.Çok az serpin bu baharatlardan.Ben acıka baharatı adı altında satılan baharat karışımı kullanıyorum içinde çemen de var galiba çok güzel kokuyor.Tuzunu ayarlayıp servis edin.
Eskiden tavuk bulyon kullanıyordum yemeklerimde ama artık kullanmıyorum.Mideme dokunuyor.Hele de ertesi güne kalmışsa çorba ısıtınca kendini daha belli ediyor bulyon tadı,evinizde varsa suyun 1 veya yarım bardağını ev yapımı tavuk/et suyu ile değiştirebilirsiniz.
Beyaz pilav,2 su bardağı pirinci normal suda-ılık değil- ,2çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı limon suyu ile 2 saat bekletin.Tane tane olması için böyle yapıyorum.Pirinci yıkayıp iyice süzün.Sıvıyağ ve tereyağı karışımını-tencerenin dibini hafif kaplayacak kadar-4 - 5 yemek kaşığı olacak toplam -eritip,karıştırın.Kızınca pirinçleri ekleyip  tane tane olana dek kavurun.Üstüne 1,5 çay kaşığı tuz atın.2 damla limon sıkın -beyaz olsun diye- 2 su bardağı + çeyrek su bardağı sıcak su ilavesi ile pişirin.Altını kısın.Kapağını örtüp pişirin.Suyunu çekip göz göz olunca birkaç kat kağıt havlu veya A4 kağıdı gibi yazısız temiz kağıt örtün kapağını kapatın demlensin.Gazete kullanmayın lütfen.Çünkü gazete yazılarında kullanılan madde sıcak buhar etkisi ile ağır bir koku ve tat bırakıyor.
Karıştırıp karabiber serpip servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...