3 Temmuz 2017 Pazartesi

Frambuazlı,elmalı kurabiye & mayasız sade poğaça & elmalı pankekler


 Dün mutfakta uzun saatler geçirdim.Uzun zamandır pişirmeyi planladığım frambuaz reçelli elmalı kurabiyeler pişirdim.Çayın yanına mayasız sade poğaça hazırladım.Bir de denenecek tarifler arasında gözüme ilişen elmalı pankeklerden yaptım.
Frambuaz reçeli yerine vişne reçeli de kullanılabilir daha da güzel bir tadı olur bence.Vişneyi,ekşi tatları sevdiğim için.Reçelle tatlandırdığım içe fındık da ekledim.Reçelin çok sulanmasını önlemek istedim ve güzel de lezzet verdi.Tereyağı kullandım.Ilıkken kıyır kıyır,ağızda eriyen bir tada sahiptiler.Ertesi güne kalınca biraz daha yumuşuyorlar.Yumuşak hali bile nefisti kaç tane yedim bir ara mutfağa girdiğimde hatırlamıyorum.
Çay bardağı eski usul küçük çay bardaklarından.Ruloları tam ay şeklinde kıvrım yapmak isterseniz hamuru açtıktan sonra 6 üçgene kesin.
Reçelin tadını bastırmasın diye içe tarçın eklemedim ama isterseniz en son pudra şekeri elerken az da tarçın eleyebilirsiniz.
 Frambuazlı,elmalı kurabiye:
-32 tane –
  • 1,5 çay bardağı eritilmiş tereyağı
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı suluca yoğurt
  • 9 çay bardağı un
  • 3 yemek kaşığı sirke
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Malzemeleri sırayla karıştırıp yoğurun.Hamuru kenarda bekletin.
İçi:
  • 3 sarı elma
  • 3 yemek kaşığı frambuaz reçeli
  • 1,5 çay bardağı çekilmiş fındık/badem/ceviz
üstüne elemeye pudra şekeri
Elmaları soyup rendeleyin.Tahta kaşıkla süreli karıştırarak yumuşayana suyunu çekene kadar pişirin.Soğuyunca reçel ve fındık ekleyin.
Dinlenen hamuru dört parçaya ayırın.Tek tek biraz un serperek açın.Fotoğraftaki gibi sekiz üçgene kesin.Kenarlarına içten koyarak rulo sarıp içe doğru hafif kıvırın.Yağlı kağıt serili veya yapıştırmayan bir teflon tepsiye dizin.Isıtılmış 200 C fıırnda pişirin.Ilıyınca pudra şekeri eleyin.
 Poğaçalara biraz daha un katsam daha iyi olacakmış.1- 2 çay bardağı kadar.12 çay bardağı un katmıştım dediğim gibi bir kaç çay bardağı kadar daha artırabilirsiniz.
Mayasız sade poğaça:
-25 tane-
  • 125 gram yumuşak margarin
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 çay bardağı yoğurt
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sirke
  • 1 paket kabartma tozu veya 1 paket karbonat (5 gram-1 tatlı kaşığı)
  • 2 yumurta -1 sarısı üste-
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 12 çay bardağı un
Hepsini yoğurun.Hamurdan parçalar koparıp isterseniz yuvarlak yapın ya da elinizde hafif yassıltıp ikiye katlayın D şekli verin.Üstüne yumurta sarısı sürün.Çatalla çizin.
Sıcak 200 C fırında pişirin.
Elmalı pankeklerin tarifi smitten kitchen’dan.Elmalarım büyük geldi galiba biraz daha un katmam gerekti.En iyisi bir dahaya elmaları rendeledikten sonra suyunu sıkıp da eklemek.Üstüne kaymak ve balla tatlı niyetine iyi gider bu pankekler.Biraztatlılar.Tarifte üstlerine pudra şekeri serpmek veya balla servis yapmak öneriliyordu.
Elmalı pankekler:
  • 2 yumurta -hafifçe çırpılmış-
  • 1,5 cup süt ya da yoğurt
  • 2 cup un
  • 1 tsp kabartma tozu
  • yarım tsp tuz
  • 1/4 cup şeker
  • 3 orta boy elma -soy rendele-sarı elmalardan-
  • tarçın ekleyebilirsiniz
  • üstüne pudra şekeri/bal/kaymak
Yumurtayı sütle çırpın.Un,kabartma tozu,tuz ve şekeri ayrı yerde karıştırın ekleyin.Elmaları katın.Orta ateşte ısıttığınız tavaya hafif yağ dökün.Kaşık dolusu harçtan döküp mücver yapar gibi pişirin.İyice pişmeden öteki tarafını çevirmeyin.Altın sarısı renkte pişsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...