3 Temmuz 2017 Pazartesi

Fındıklı kek


Tarifi bir İtalyan blogundan almıştım.İtalyanca da aratsam nerden aldığımı bulamadım.İtalyanların tarifleri,kullandıkları şeker ölçüleri diğer yabancı tariflerdeki gibi aşırı tatlı gelmiyor bana,damak tadlarımız yakın diye düşünüyorum.Bardak kaşık ölçüleri daha pratiğime gelse de dünyanın her yerinde en geçerli ,en anlaşılabilir ölçülerin gram olarak verilenler olduğu tartışma götürmez bir gerçek olsa gerek.
Tarif gramlaydı gram ölçülerini de ekliyorum.

Fındıklı kek:
  • 4 yumurta -çok iriyse 3 kullanın-
  • 120 gram eritilmiş tereyağı (yarım su bardağı eritilmiş tereyağı + yarım çaybardağı da ben ekledim-
  • 120 gram şeker -1 su bardağından 1 parmak eksik-
  • 80 gram fındık -1 su bardağı bütün fındık- robotta inceltin-
  • 1 paket kabartma tozu
  • 220 gram un -2 su bardağı + 1 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı katısından yoğurt
  • yarım çay bardağı kaynar su
Fındıkları biraz kavurup sonra robottan geçirin.Yumurtalar oda sıcaklığında olsun.Şekerle çırpın.Sırayla kalanları ekleyip çırpın.Yağlı ortası delik kek kalıbına döküp pişirin.180 C 30 dk.kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...