3 Temmuz 2017 Pazartesi

Fındıklı buse kurabiyesi


Börek,bir başka kurabiye tarifi daha,tatlı ve poğaça tarifleri de var yazmak istediğim ama ilki bu küçük lokmalık kurabiyeler olsun.
Kurabiyenin orjinal tarifinde badem kullanılıyor.Ben evdeki fındıklarla hazırladım.
Arasına da süt reçelihttp://mayisgulu.blogspot.com.tr/2017/07/sut-receli.html sürdüm,hatta birazına da çikolatalı süt reçeli sürdüm.İlk anda  kıyır kıyır,ama  bekledikçe yumuşak oluyorlar.Yumuşak halini daha çok sevdim.
Kurabiyede kabartma tozu olmamasına rağmen fındık kadar kurabiyeler güzel kabarıyorlar.
2,5 büyük fırın tepsisi kurabiyem oldu.Saymadım ama bir servis tabağı dolusu çıktı.Küçük lokmalık olduklarından kaç tane yediğinizi saymıyorsunuz bile,fakat kilo kontrolü için çok tehlikeli bir durum 🙂 Ölçüyü kaçırmamak elde değil.
Bu minik kurabiyeleri çocuklarla beraber hazırlamak hem eğlenceli hem de tek başınıza fındık kadar yuvarlarken sıkılmanızı önleyebilir.Aralarına reçel ya da çikolata sürme işini de çocuklarla yapabilirsiniz.Küçük parmakların çok severek hazırlayacakları onlar kadar minik kurabiyeler bunlar.Çok da lezzetli.
Fındıklı buse kurabiyesi:
  • 200 gram kavrulmuş fındık
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı un
  • 250 gram yumuşak margarin
Fındıkları kavurduktan sonra şekerle beraber robotta çekin.Sonra kaba alıp margarinle yoğurun.Azar azar unu ekleyin.Ele yapışan bir kırıntılı hamur oluyor.Üstünü örtüp 20 dk.buzdolabında bekletin.
Hamurdan fındık kadar parçalar alıp yuvarlayın.Aralıklı dizin.Yayılma payı bırakın aralarında.Isıtılmış 175 C fırında 15 dk. pişirin.Yanmadan renkleri çok değişmeden alın.Pişmemiş gibi görünebilirler,hala yumuşak da görünebilir dokununca ama almanız lazım,soğudukça sertleşiyorlar.
Fırın tepsisine yağlı kağıt sererseniz yapışmadan çıkarabilirsiniz.Ben bir tepsiyi hafif yağladım ondan kolay çıktı tam soğumadan nazikçe oynattım yerlerinden.Sonraki tepsiyi yağlamadım ama birazcık çıkarmak zor oldu.Ama sonuçta parçalanmadan çıktılar.Uğraşmamak için en iyisi yağlı kağıt sermek.
Kurabiyeler soğuduktan sonra aralarına süt reçeli,reçel ya da erimiş çikolata sürerek ikişerli birleştirin.
kaynak: Sofra dergisi

2 yorum:

  1. Küçük, masum şeyler:) kontrollü yemekte fayda var bir de tabağa yakın oturmamak lazım:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...