2 Temmuz 2017 Pazar

Eminönü şekerlemeleri


Bu şekerlemeleri bayram ikramı olarak da hazırlayabilirsiniz ki ben önceden öyle yapmıştım.
Tarifi tarif defteri yemek forumundan kaydetmiştim defterime.Hazırlaması çok keyifli.
Tam emin olmamakla beraber adını,evvelden Eminönü’nde şeker tezgahlarında gördüğüm şekerlemelerden aldığını düşünüyorum.En son gördüğümde kutulara dizilmiş şekildeydi.Uzun zaman oldu o tarafa geçmeyeli.
Tarifi orjinal haliyle yazıyorum.Kakaolu bisküvi yerine sade ile yaptım ve kremasında da kakao kullanmadım.Kakao yerine un eklemiştim.Nişasta da olur.
Eminönü şekerlemeleri
40 kakaolu bisküvi
üste: 4 yemek kaşığı renkli pasta süsü
muhallebisi:
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
5 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı su
Nişastayı suyla ezin.Kalanlarla beraber çırpıp pişirin.Ilık muhallebiye bisküvileri ufalayın.Yoğurup 20 dk.buzdolabında bekletin.Islak elle toplar yapın.Pasta süsüne bulayıp dizin tabağa ve dolapta saklayın ikram edene kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...