2 Temmuz 2017 Pazar

Elmalı ve damla çikolatalı kek


Nemli ve yumuşacık yapısı ve arada damağa vuran çikolatasıyla mevsime uygun bu kekin tarifi Oktay Usta’dan.
Keki düz tepsi ya da küçük yuvarlak borcamda da pişirebilirsiniz.Eğer düz tepsi kullanırsanız ya da benim gibi baton kalıpta pişirirseniz dibine tam dibi kaplayacak şekilde serilmiş bir yağlı kağıt koymanızı önereceğim.Bir dahaya ben de öyle yapacağım.Damla çikolataların kalıba yapışmaması ve tepsiden kolayca çıkması için.Normal dilimli kek kalıbında da iyice soğutup çıkarmak işe yarayabilir.
Ceviz yerine fındık kullandım ama ceviz daha çok yakışır ve daha yumuşak dokusu var fındık biraz sert kaldı içinde.Çünkü ben robotta  çekmeye üşenip fındıkları bıçakla ikiye üçe kestim koydum.Ama yine de yedik yani kıtır kıtır 🙂

Elmalı ve damla çikolatalı kek:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı damla çikolata
1 havuç (tarttım çok ilginç bir şekilde 79 gram geldi:) Evhalkı güldü 80 gram olsa olmuyor mu diye 🙂
1 kırmızı elma (188 gram geldi 🙂
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 kabartma tozu
7 çorba kaşığı tepeleme un
Oda sıcaklığında olsun malzemeler.Yumurta ve şekeri 3-4 dk.çırpın.Elma ve havucu hemen soyup rendeleyin.Ekleyin.Çikolata,cevizle beraber yumurtalara ekleyin.Tellekarıştırın.Yağı dökün.1 çorba kaşığı unu dökün.Tam üstüne gelecek şekilde kabartma tozunu katın.Üste de kalan unu koyun.Karıştırın.Kabartma tozunun unun içinde olması önemli keklerde.
Yağlı ve hafif un serpilmiş kalıba döküp,önceden ısıtılmış 180C fırına koyun,20 dk.sonra ısıyı 160C düşürüp  pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...