6 Temmuz 2017 Perşembe

Dızmana


Nam-diğer göçmen böreği..Lezzetli tariflerin sahibi yeşilkivi ‘den alıp denedim.
Sünger gibi dokusu ile yumuşacık lezzetli bir poğaça /börek /ekmekçikler oldular.Kalabalıkta yapıp,yenilmesi tavsiye olunur.
Hamur işlerinde un markalarından kaynaklanan bir durum oluyor.Bu başıma bazen geliyor.Tarifte yazılı olan un miktarı fazla gelebiliyor.Eskiden beri yaptığım tariflerden biri olan poğaça ve elmalı kurabiye yaparken kullandığım un miktarı fazla gelmişti.Hatta tarifi garanti kabul ettiğim şekerparelerime yanılıp da ,tarifte yazan miktardaki unu yedirmeye kalkınca,inatlaşmamızın sonucu,tatlılarımın şerbeti çekmeyi ısrarla reddetmesi ile sonuçlanmıştı.
Bu maceralarda kullandığım un Bim mağazalarında satılan Efsane markası idi.Busefer de Adnan unları,safir diye bir unla aynı şey başıma geldi.Hamur işlerinde siz siz olun unun hep bir bardağını ayırın,gerekirse kalanı katın.
Dızmana tarifinde unu 4,5 bardak alır heralde deyip hop diye dökünce, hamurum sert oldu ben de 1 çay bardağı daha süt ilave ettim.Hamuru kolayca toparlayabilmek için de 1 çorba kaşığı sıvı yağ ekleyip yoğurdum kuvvetlice.
Tarifte iç konulabileceği yazıyordu ama koymadım,çünkü bu börek benim için pratik tariflerden biri.Şöyle ki poğaça gibi tek tek iç koyup uğraştırmıyor,evde peynir olmadığı zamanlarda kurtarıcı bir tarif ve şekil verip kabarttıktan sonra sosunu sürüp fırına vererek,çok lezzetli ,fazla uğraştırmayan,doyurucu ,göz doldurucu bir ikram elde edebiliyorum..
Blogunu severek takip ettiğim Seçil Hanım’a bu güzel tarifi için teşekkür ediyorum..
Dızmana :
1 çay bardağı ılık su
2 çay bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı tepeleme aktif kuru maya veya yarım paket yaş maya
2 çorba kaşığı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
4,5 -5 su bardağı un
*ben ununu baştan 4,5 bardak koyduğum ve yukarda bahsettiğim gibi marka farklılığı olduğu için hamurum sert olmuştu,tarife ek olarak 1 çay bardağı süt ve 1 çorba kaşığı daha yağ ekledim.
*Seçil Hanım tarifte pratik bir püf noktası daha vermişti.Ben de uyguluyorum artık.Sütü dolaptan çıkarıp,suyu da kaynatıp ekliyoruz.Böylece ikisinin de ılık olması için uğraşmaya gerek kalmıyor.
Un ve tuz haricini karıştırın.Maya kabarana dek bekleyin.Yaşmaya kullanıyorsanız mayayı sıvıların içinde ezin.Un ve tuz ekleyip ele yapışmayan bir hamur yoğurun.Üstünü örtün iki misli mayalanana dek bekletin.Ortam sıcaklığına bağlı olarak benim hamurum iki saate yakın bir sürede kabardı.
Hamuru biraz yoğurup gazını alın ve üçe bölün.
Parçaları tek tek 30 cm.lik çubuklar haline getirin.Bıçakla sekize dilimleyin.Parçaların ortasına parmakla hafif bastırıp yağlı büyük boy borcama (mini fırın kullanıyorsanız 26 veya 30 cm.lik iki tane yağlı tepsiye) dizin.
Üstüne:
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
malzemeleri çırpıp sürün.Ortalarına susam/çörekotu/haşhaş serpin.
Fırını 200 C ısıtın.Tepsiniz de mayalansın kenarda.Pişirip ılık servis edin.

2 yorum:

  1. çok sevindim tarifi denemenize. çok güzel görünüyor. anlatımınız ise şahane. süperdiniz 👍

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim değerli yorumun için sevgili Seçil.Her zamanki gibi çok zarifsin. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...