3 Temmuz 2017 Pazartesi

Diyet ekmeği



Sağlıklı yaşam ekmeği de diyebiliriz bu ekmeğe.Tam buğday unlu,keten tohumlu,cevizli mis gibi ev yapımı.
Son zamanlarda ekmeğimi tam buğday unu ile kendim hazırlıyorum.Yemek yemeyi seviyorum bari güzel şeyler yiyeyim,sağlıklı olsun prensibim.Yoksa bir koyuverirsem kendimi,kilolar alıp başını gidiyor.Denge hayatımızın her alanında gerekli,kurabilmek işte bütün mesele burada.Çok da kolay değil dengeli bir yaşam.
Tarifi o an aklıma ne geldiyse onlardan ekleyerek oluşturdum.Öyle çok büyük bir ekmek istemiyordum.Hamuru mayalayıp kargomu almaya gittim.Dr.oetker’den çocuk kek-pasta seti almıştım,onun içindeki 12 cm.lik ve 15cm.lik kalıplara bölüştürdüm ekmeğimi çok güzel oldular.Hatta biraz bekleyip yuvarlağa koyduğum parçayı da baton olanda pişirseymişim daha güzel olacakmış.Yuvarlaktaki biraz ince kaldı.Ekmek 2 saat mayalandı.
Tam buğday unlu hamurlar çok kabarmıyor,fırında daha güzel kabarıyor pişerken.20 cm.lik bir kalıpta da pişirebilirsiniz tek ekmek olarak,muffin kalıplarında da.İsterseniz poğaça gibi yuvarlayıp küçük ekmekçikler de elde edebilirsiniz.Ölçüleri iki katına çıkarıp baton kalıpta da pişirebilirsiniz,yuvarlak somun da olabilir.
Tadı gayet güzel,lezzetli bir ekmek.
Diyet ekmeği:
  • 2 su bardağı +1 çorba kaşığı tam buğday unu
  • 1 çorba kaşığı tepeleme beyaz un
  • 5 yemek kaşığı yağ -1 kaşığı en son hamuru toparlamak için-
  • 1 çorba kaşığı tepeleme katısından yoğurt
  • 1 çorba kaşığı keten tohumu
  • 1 avuç iri kıyılmış ceviz
  • 2 silme çay kaşığı instant maya
  • 1 çay bardağı su
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker

  1. Unları karıştırıp ortasını açın.
  2. Yağ,yoğurt,keten tohumu,ceviz,şeker ve tuzu ekleyin.
  3. Su ekleyerek  yoğurun.Su soğuktu ılıtmadım.
  4. Hamuru kuvvetlice 5 dk. yoğurun.
  5. En son bir kaşık yağ ekleyip toparlayın.
  6. Kabı poşete sarıp üstünü örtün,oda sıcaklığında 1-2 saat mayalayın.
  7. Süre sonunda tekrar yoğurun.
  8. Çok hafif  yağladığınız kalıba hamuru koyun.
  9. 30 dk. daha mayalayıp önceden ısıtılmış fırına 175 C -koyun.
  10. Fırının alt rafına bir metal kapla sıcak su yerleştirin.Ekmeğin kurumasını önler.
  11. Mini fırınımda pişirdim ekmeklerimi,üstleri kızardıktan sonra alttaki suyu çıkarıp alt rafa indirdim altı da iyi pişsin diye.Biraz fazla tutmuşum fırında 🙂 köy somun ekmeği gibi sert güzel kabuklu oldular 🙂
  12. Fırından alıp üstüne havlu örtün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...