3 Temmuz 2017 Pazartesi

Alıç reçeli



Ne zaman alıç kolyesi görsem yeniden çocuk olurum.Boynuma takar,koparıp koparıp yerim:)

Bu sefer alıçlarımdan reçel yaptım.Çekirdeklerini çıkarma kısmı biraz oyalayıcı olsa da -hatta çekirdekleri çıkarmayabiliriz de- zahmete değen güzel bir reçel oldu.
Alıç ağacı ile Hititlerin nasıl bir bağlantısı olabilir,merak ediyorsanız buyrun ..
Alıç taneleri ak kiraz reçeline benzedi.Tarifi Nevin Halıcı’nın Konya Yemekleri kitabından aldım.
Tarifte pekmezlisinin de çok lezzetli olacağını yazmışlar.Reçelin birazını pişmeye yakın ayırıp pekmez ekledim.
Ben pekmezsiz olanı daha çok beğendim.
2 dizi alıç aldım.Tarttığımda 350 gram geldi.Tarifi buna göre uyarladım.350 gram alıçtan yarım litrelik bir kavanoz reçel geldi.
Alıç reçeli:
  • 1 kg. alıç
  • 2 su bardağı su
  1. Alıçları ipinden sıyırın.Yıkayın.Su ile beraber 10 dk. pişirin.
  2. Alıçları soğuk suya alın.
  3. Diplerindeki tüylü kısımı koparın,vişne çekirdeği çıkaracağı ile çekirdeklerini ayıklayın.
  4. Kürdanla kontrol edin çekirdek kalıp kalmadığını.
  5. Çekirdekli de pişirebilirsiniz,birbirine yapışık 4-5 tane ayva çekirdeği gibi çekirdekleri var.
  • 1 kg. toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı limon tuzu /1 tatlı kaşığı limon suyu
  1. Şeker ve suyu ocağa koyun,kaynamaya başlayınca alıçları atın içine.
  2. Kısık ateşte ağır ağır pişirin.
  3. Alıçlar yumuşayıp reçel kıvamı alana kadar pişirin.İmkanınız varsa birkaç taşım kaynayınca cam ya da porselen kaseye alıp temiz bir tülbent örtüp güneşte kıvam aldırabilirsiniz.
  4. Kavanoza alın.Ertesi gün daha güzel kıvam almış olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...