22 Mayıs 2017 Pazartesi

Taze nane ve ayva yaprağı kurutma zamanı

 Taze nane oldukça arsız bir bitki.Bahçeniz var ise bir köşeye dikin bir kök ,yayılır gider.Size de her yıl toplayıp kurutup misler gibi kuru nanenizi kullanmak kalır.Bahçeyi talan etmesi bakımından arsız diyorum yoksa çok alçakgönüllü ,hanım hanımcık zarif bir bitkidir.İşgalcidir mi demeliydim acaba?Belki bu da ağır kalır bu hanımefendiye,yayılıp oturmayı sever tüm kabarık kuyruklu elbisesi ile demeliyim :)
 Taze nane ilk çıkmaya başladığında salatalar için biçilmiş kaftandır.Eğer kurutmak istiyorsanız biraz daha beklemelisiniz.İyice irileşip,yapraklarından çiğneyince acı bir tad gelecek ki bu yoğun nane tadıdır.Bu şekilde kartlaşmış -artık tazeliğinin sonuna gelmiş- naneleri biçebilirsiniz.Böyle nanenin kurusunun tadı daha yoğun olur.Güzel ve lezzetlidir.Kokusu uçup gitmez.Demetler halinde bağlayıp gölgede veya hafif güneş alan yerde balkonda çamaşır ipine asıp kurutabilirsiniz.Yaprakları ufalanacak kuruyunca,elekten eleyip kullanacaksınız sonra da.Bez torba veya kapaklı kavanoz saklamak için ideal.Nanenin yeşil rengi çok uçmasın diye havadar gölge yerde kurutuyoruz.
 Ayva yaprakalarını da kışın ıhlamur çayına eklmek için kuruttum.İpe dizdim astım kuruyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...